Van Amsterdam, via Dubai naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Etienne Werf - WaarBenJij.nu Van Amsterdam, via Dubai naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Etienne Werf - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam, via Dubai naar Hanoi

Door: Etienne

Blijf op de hoogte en volg Etienne

24 Juli 2018 | Vietnam, Hanoi

We zijn in Hanoi. Een lange, maar verder prima reis. De overstap van 3,5 uur in Dubai was ook net te lang. Het was midden in onze nacht en dan slaat de vermoeidheid toen. We vertrokken half 4 Dubai tijd (2 uur vroeger in NL) naar Hanoi. Daar is het 5 uur later dan in NL. Gelukkig vielen de meisjes snel in slaap, dus het was (op wat turbulentie na) een rustige vlucht.

Eenmaal aangekomen in Hanoi moesten we onze visum aanvraag nog in ons paspoort laten zetten. Dus in de rij. Dat bleek de verkeerder, dus in de volgende rij. Eenmaal vooraan mochten we een formulier invullen, maar moesten we wel uit de rij van de communistisch pratende kleine aziaat. Onze paspoorten hield ze achter en eenmaal alle administratie afgewikkeld moesten we wachten totdat onze volledige naam, met foto en land van herkomst op een groot scherm werd getoond en werd omgeroepen door de aankomsthal. Hoezo nieuwe privacywet.....

Onze paspoorten in ontvangst genomen konden we in de rij van de paspoortcontrole. Kiki gaf aan dat ze zich niet zo lekker voelde en na dat laatste woord kotste ze de aankomsthal vol. We stonden gelijk vooraan en Kiki voelde zich ineens weer prima.

Onze koffers draaide al een tijdje op de band, dus inladen en op weg naar het hotel. Helaas sprak onze chauffeur geen Engels, dus een gesprekje zat er niet in.

Ons hotel is.....hoe zal ik het zeggen....Aziatisch. Het is prima, maar je moet wel diep respect hebben voor Vietnamezen die in Nederland in de schoonmaakbranche werkzaam zijn. Die hebben wel heel veel gelogen op hun CV.

We zijn gelijk een rondje door Hanoi gaan lopen en na een gezonde smoothie zijn we beland in de hotellobby om bij te komen. Terwijl we driftig op zoek waren naar werkende WiFi kregen we een telefoontje. Ons hotel gaat morgen dicht. Dat is best vervelend als je er 3 nachten zou verblijven. Het hotel is overgenomen en sluit z’n deuren. Oké. Gelukkig hadden ze wel een ander hotel voor ons geboekt. De WiFi achter de receptie was net zo slecht als die van ons, waardoor het even duurde voordat we konden zien of het een goed alternatief is.

Vanavond zijn we bij een Vietnamees beland om te eten. Gewoon langs de weg op te kleine plastic gele stoeltjes, terwijl de scooters toeterend voorbij kwamen en wij ongepelde gefrituurde garnalen naar binnen kraakten. We hebben onze tafel vol laten zetten met een aantal gerechten, zodat we veel konden proeven. Dat betekende wel dar we inclusief drank 270.000, Dong kwijt waren (€ 11,-).

Vanavond maken we het niet laat. Iedereen is moe en morgen moeten we weer verhuizen en gaan we een stadswandeling met een gids maken.

• 24 Juli 2018 - 09:18

Jannie Van Der Werf:

moet je allemaal meegemaakt hebben dan zal Dubai wel een groot contrast zijn.